PERSONAL . NEWS

flaw

Hai Welcome Here


" I dare myself to be rare. I put my fav to hello kitty "

life

follow


click to know

We can chatting here

  • link blog sahaja dibenarkan
  • exchange link? inform di sini




  • Exam}
    Friday | 07:31 | 0Comment

    Assalamualaikum,

    long time no see yas. About 3 month jugakkan. Ni second time cuti sekolah. Haritu cuti tak sempat nak on blog and update. Busy (pt3) suck me. Btw i've a lot of story to tell you. Aku baru habis ujian 1 and it was not too easy for those yang tak study but for me senang sikit kecuali kh (reason: sebab aku tak study kh langsung)

    okay la aku nak tanya korang, apa perasaan korang kalau orang asyik cakap yang kita pandai sedangkan kita ni lek-lek and tak pandai mana pun. aku bagi situasi

    situasi 1:

    manusia : Izyan kau dah study?
    aku       : belum lagi. streeesssss lah.
    manusia : alaaa kau cakap je belum, nanti exam boleh je jawab. BUDAK PANDAI
    dude please la, kau ingat aku ni apa. otak aku ni bukan machine. kalau aku cakap aku tak baca means aku tak baca la. ang kau sebok cakap orang pandai, bila kau nak usaha untuk jadi pandai? 

    situasi 2:

    manusia :Izyan pandai boleh la.
    aku       : sekarang ni kau dengan aku sama taraf
    manusia : alaaaa Izyan budak pandai mana nak kawan dengan aku
    woi, ada ke istilah budak pandai kawan budak pandai. budak kurang pandai kawan budak kurang pandai je. setahu aku takda istilah budak pandai and kurang tu. kawan je. streeeesssss la aku kalau setiap kali nak exam orang cakap macam tu. aku sendiri menangis nak study.

    and yasss bukan nak berlagak or what tapi just nak bagi pesanan dekat semua orang la. kalau nak dapat result baik and pandai usaha la bukan cakap orang sana sini. and rendah diri sangat. belajar dengan orang yang boleh bantu kau. cari kawan yang datang sekolah sebab nak belajar bukan sebab nak cari pakwe, gossip, tidur dan sebagainya. ingat belajar tu penting. dalam hidup kita, kita memang tak boleh lari dari belajar. dah tua mana pun kita still belajar.

    USAHA TANGGA KEJAYAAN
    BE THE BEST AMONG THE BEST
    FOCUS ON POINT
    Happy Holiday pelajar-pelajar sekolah. Cuti jangan lupa buat Homework